Slarque – Evropa 2011

41. Hotel Harzlodge 5 42. Sváťa před hotelovou restaurací 43. V hotelové restauraci 44. Večeře v restauraci 1 45. Večeře v restauraci 2

46. Výsadek č. 2 47. Cyklostezka nad Archshofenem 1 48. Cyklostezka nad Archshofenem 2 49. Kostel sv. Petra a sv. Pavla v Detwangu 50. Kostel sv. Kiliána v Schillingsfürstu

4. den – pátek 26. srpna

Do Harzu

… Náš motorkářský hotel (obr. 41 až 43) měl poněkud složitý systém placení (večeře formou švédského stolu se platila předem, na pití dostal každý kartičku se svým jménem a číslem pokoje a platil ho při odchodu), ale úspěšně jsme ho zvládli (obr. 44 a 45). Několik lidí vyrazilo do večerního Goslaru, ale na mě po večeři sedla lenost, takže jsem se k nim nepřipojil.

5. den – sobota 27. srpna

Přejezd

Ráno výjimečně neprobíhal brífink u snídaně, ale v autobuse. Takže jsme do něj hned po snídani naskákali a vydali se na jih. Dostali jsme mapy Romantische Straße, podle kterých jsme už měli absolvovat celý zbytek Německa. Romantická stezka sice začíná ve Würzburgu, ale jelikož nás čekal zhruba 400 km přejezd autobusem, sotva bychom se z něj stihli dostat za světla do hotelu, takže výsadek byl naplánován někam mezi Röttingen a Creglingen. A navíc naše oblíbená bojovka, kdy cílový Hotel Wender ležel na adrese Dorfstraße 10 v obci Vehlberg, která ovšem nebyla na našich mapách. Navíc nějaký kreativní grafik nakreslil přes kritickou křižovatku, kde budeme odbočovat z Romantické stezky, pitomý obrázek usměvavého autobusu.

Oběd byl tedy dle možností na příslušné benzínce a výsadek s koly u obce Bieberehren zhruba o půl třetí odpoledne (obr. 46). Nadmořská výška nám přejezdem nepatrně poklesla a vyjížděli jsme ve 235 metrech. Vyrazili jsme zvolna do kopce přes Creglingen, Archshofen (obr. 47 a 48) a Detwang (obr. 49), až jsme vystoupali do obce Rothenburg ob der Tauber (450 metrů). Hned za ní jsme si to zase trochu sjeli (360 metrů) a začali znovu stoupat k nejvyššímu bodu trasy, který se nacházel mezi obcemi Schillingsfürst (obr. 50) a Dombühl (534 metrů)…